Інтерв'ю виконавчого директора Іваниці Є.П. для Ліга.net

20.10.2021

Кантрі-менеджер компанії JYSK про нові магазини, команду та хюґе в офісі

Данська мережа JYSK в Україні продовжує зростати швидкими темпами – у 2018 році було відкрито 7 магазинів. Здається, філософією хюґе цікавиться дедалі більше українців.  

Євген Іваниця керує українською мережею JYSK понад 13 років – почав працювати, ще коли магазини відкривались за франчайзингом. Ми зустрілись, аби поговорити про фундамент успішного розвитку компанії та як затишний офіс впливає на зріст економічних показників мережі магазинів JYSK.

В Україні JYSK вже 15 років, і мережа продовжує активно розвиватися. Які фінансові результати групи у 2018 році?

Прихильність до JYSK зростає не тільки в Україні, а й у світі. І так, перш за все ми пропонуємо покупцям не просто якісні товари для дому за вигідною ціною, а можливість створити будь-де затишний та комфортний простір для себе. Все це впливає і на оборот JYSK Україна – у 2018 фінансовому році він становив понад мільярд гривень із загальним приростом продажу понад 150%.

Які плани в JYSK на 2019 рік?

Подальше розширення мережі – відкриття 12 нових магазинів, перебудова 7 магазинів, з яких 2 магазини запрацюють в новому концепті 3.0. Мова йде про магазини JYSK в ТЦ Україна у Києві та в ТЦ FontanSky, що в Одесі. На початок 2019 фінансового року (в JYSK він триває з вересня до серпня) вже відкрито 6 магазинів, а також підписані угоди оренди і розпочато підготовчі роботи для відкриття другого магазину в Чернігові, першого магазину у Кам’янець-Подільському та нових трьох магазинів в Києві та на його околицях. До речі, саме в Києві, у травні, ми плануємо гучно відсвяткувати відкриття п’ятдесятого магазину JYSK. Де саме, ми залишимо в секреті.

«Концепт 3.0 у магазинах передбачає більше простору, світла та дає можливість побачити готові рішення в інтер’єрі й швидше підібрати ті товари, які гармонійно виглядають разом».

У вересні 2018 року було запущено новий формат магазинів – 3.0. Перший такий магазин запрацював в Одесі. Як відреагували ваші постійні покупці на оновлений дизайн приміщення та його можливості?

Не варто описувати словами те, що краще побачити наживо. Концепт 3.0 передбачає багато простору та світла, ширший асортимент та окремі виставки товарів у скандинавському стилі. Така подача полегшує прийняття рішення про покупку для споживачів, адже дає можливість побачити готові рішення в інтер’єрі.

Коли чекати формат 3.0 в Києві?

Він вже тут – оновлений магазин JYSK в ТЦ Україна від сьогодні, 7 березня, чекає на любителів скандинавського затишку. Інші 2 магазини в форматі 3.0 відчинять свої двері в травні та в червні.

Мережа росте, а це означає, що збільшується і кількість працівників компанії. Чи складно знайти зараз на ринку праці професійних і командних спеціалістів?

Так, важче: конкуренція зростає. З іншого боку, JYSK завжди дуже ретельно підходив до відбору нових працівників компанії. Вони мають обов’язково розділяти цінності нашої компанії – бути товариськими, мультизадачними, вміти ставити перед собою все вищу планку і ніколи не припиняти навчатися. З нашого боку ми пропонуємо чудові можливості для кар’єрного зростання в Україні та за кордоном, дружню командну атмосферу, стосунки, побудовані на довірі, та гарну зарплату – за останні 3 роки середній ріст окладів становить понад 25% щорічно.

 «В JYSK якісне навчання та розвиток кожного працівника є пріоритетом як на рівні управлінської команди, так і на рівні кожного керівника магазину, бо успіх нашої компанії залежить від наших працівників».

А як відбувається навчання? Знаємо, що у вас використовують програму для навчання «MyLearn»… Що ще допомагає розвиватися співробітникам?  

Ми прагнемо, щоб з першого дня роботи кожен відчував себе частиною команди: до приходу новачка готуються всі працівники магазину. Перші три місяці працівник проходить інтенсивне навчання, а онлайн-система «MyLearn», яка дозволяє вивчати асортимент та бізнес-процеси у форматі ігрових симуляцій, робить цей процес цікавішим. Окрім цього, регіональний керівник регулярно отримує зворотний зв'язок від працівника про те, як проходить його вступна програма, як ми можемо йому допомогти ще краще адаптуватися та бути успішним у своїй ролі. Якість навчання та розвиток кожного працівника – ось на чому ми зосереджуємось в першу чергу, адже це фундамент успішної роботи компанії.

Чи будь-який співробітник може вирости до директора магазину?

Будь-який, незалежно від статі чи віку. В JYSK постійно діють програми навчання на керівника магазину та заступника керівника. До них залучаються як внутрішні, так і зовнішні кандидати. В більшості випадків все, що потрібно працівникові для кар’єрного злету в компанії, – це природні лідерські здібності, працьовитість, вміння працювати в колективі та готовність постійно навчатися.

 «Затишок має бути не тільки вдома, а й на робочому місці. Наш оновлений офіс у скандинавському стилі якнайкраще вплинув на настрій працівників та результативність роботи».

Нещодавно було розширено головний офіс. Після кардинального ремонту там панує скандинавський стиль та хюґе. Чи змінилась робоча атмосфера в офісі?

Звичайно, стало комфортніше – збільшилася загальна площа та кількість кімнат для переговорів, додалося технічне забезпечення. До нас також долучилися нові співробітники. Зміни в офісному приміщені позитивно вплинули на настрій працівників, їх націленість на результат, практичність, невимушеність. У нас панує «здорова атмосфера», як любить казати наш фінансовий директор Володимир Мовчан, а його досвід дозволяє порівняти робочу атмосферу в центральному офісі JYSK в Україні з багатьма іншими компаніями.  

Чому open door, а не open space? Так влаштовані всі офіси JYSK?

Так зручніше. Але є й такі відділи, де діє формат open space – це відділ обслуговування, ритейл, маркетинг, фінансовий відділ. Частині ж функціональних менеджерів розміщення в окремих кабінетах є більш виправданим. І так, це є практикою JYSK в Данії, зокрема відкриті двері в кожний відділ та кабінет. В JYSK ми бачимо перевагу в такій відкритості та щільності зв’язків між окремими працівниками та відділами.

Продовжить фразу: успіх компанії залежить від..?

Людей. В JYSK ми говоримо – люди створюють різницю. Відмінність JYSK від решти гравців на ринку насамперед полягає не в скандинавському асортименті чи реальних знижках 50-60%, а в людях: в Олі Симоненко, директорі першого магазину JYSK на Видубичах, в Олексії Панченко з Харкова, у В’ячеславі Дяченко з Одеси та ще багатьох позитивних, відданих, працьовитих та професійних колег, які справді прагнуть допомогти споживачеві вибрати найкращий матрац чи подушку, садовий набір чи диван. Щасливі люди визначають успіх JYSK і всіх інших успішних компаній.