Кошик

Ваш кошик пустий

Кошик

Ваш кошик пустий

BLACK FRIDAY подовжено! Знижки до 70% на понад 1900 товарів!
РЕЗЕРВУЙТЕ ТОВАРИ ОНЛАЙН зі збереженням акційної ціни та забирайте у робочі години магазину!
Звертаємо увагу, термін доставки може бути подовжено

 
За покупками
Результати міжнародного європейського опитування | JYSK

Найбільші соні серед JYSK підписників

Дата:

Категорія: Здоровий сон

Теги: опитування, Здоровий сон, Сон

У європейців багато спільного. Але, чи такі ми однакові коли справа йде про сон? JYSK Nordic дослідив звички людей щодо сну і засинання завдяки Міжнародному Опитуванню серед наших клієнтів у Європі.

А вам цікаво дізнатись, наскільки якісний ваш сон? Пройдіть наш Тест з Якості Сну та дізнайтеся, скільки балів у вас, в порівнянні з іншими людьми. Також, ви можете дізнатися більше цікавих фактів, які ми виявили після проведення дослідження тут.

Мета: 8 годин сну

Респонденти всіх країн-учасниць погоджуються, що якість сну впливає на загальне самопочуття, а для цього потрібно спати не менше 8 годин. Однак, коли справа доходить до реального життя, більшість з них сплять лише від 6 до 7 годин у робочі дні (62%). Українці стали чемпіонами в цьому відношенні, але навіть у нас тільки один з чотирьох спить вісім й більше годин вночі. Середній показник - 20%.

З іншого кінця шкали не висипляються шведи. Схоже, вони страждають від яскравих літніх ночей: один з десяти людей спить чотири години або менше. У Греції причиною того, що кожен п'ятий спить лише п'ять годин за ніч, може бути спека.
Впродовж вихідних ми всі намагаємося наздогнати та "доспати" години сну. Зокрема, в Норвегії, де кожен десятий на вихідний відсипається по 11-12 годин на день.

Чи бувають ранки добрими?

Ще раз згадаємо про Норвегію: чотири з десяти респондентів вважають, що засипати їм "важко" або навіть "дуже важко”. Це змушує замислитися, як довго вони фактично проводять в ліжку. Норвежці проводять в спальні найбільше часу у спальні, у порівнянні з іншими країнами - спочатку півночі крутяться та не можуть заснути, а потім сплять половину дня протягом вихідних. У середньому 25,4% респондентам важко засипати.

У Чехії половина респондентів (51,5%) засипають без проблем: вони поставили відмітку навпроти "легко" або "дуже легко". Середній показник становить 45,1%.

У всій Європі люди перед сном «висять» у смартфонах та планшетах. Майже два з п'яти (38,81%) щодня користуються гаджетами (смартфони, планшети, телевізор та ін.) перед сном. Рекордсмен - це Румунія, де половина учасників свайпять стрічку соц. мереж щовечора. На іншому кінці шкали щаслива нація данців, серед них 20% учасників ніколи не використовують електроніку перед сном.




Person with tablet in bed

Дізнайтеся більше про вплив блакитного світла моніторів на якість вашого сну.

Що відбувається вночі?

Що відбувається в темряві ночі по всій Європі? Ну, з одного боку, у нас є компанія. Менше, ніж третина завжди сплять одні. У Румунії кожного четвертого щоночі будять діти протягом робочого тижня. Середній показник становить 17,4%.

Мешканці центральної, східної й південної Європи, схоже, більш спокійно сплять, ніж північні європейці. 28% взагалі не прокидаються вночі, тоді як лише 18% данців, шведів, норвежців, фінів, британців та голландців міцно сплять та не прокидаються серед ночі.

Чому тоді ми прокидаємося? Дивно, але маленькі діти, виявляється, не є основною причиною порушень сну. Навіть у Румунії ... Основна причина в тому, що нам потрібно вставати вночі в туалет. Другою за популярністю причиною є неправильна температура в приміщенні.

Family sleeping in bed

Звикли спати на боці?

Поза ембріону є найпопулярнішою, але існують національні відмінності. У Румунії, Словенії та Україні більше людей віддають перевагу сну на животі, ніж у положенні ембріону.

Different sleeping positions

Чи існує надмірна кількість "комунікативних екстравертів, прямих та чутливих людей" серед клієнтів JYSK у цих країнах? Здається що так, якщо ви подивитеся на цей опис особистостей на основі звичної пози для засинання.

Як встати з ліжка?

Можливо, через нестачу сну протягом тижня, чотири з десяти людей вважає "важким" або "дуже важким" просинання вранці. Жодна країна-учасниця не є такою ж бадьорою та свіжою вранці, як Україна - 45,8% українців вважають це "легким" або "дуже легким". Середня для всіх країн становить 29%. Можливо, тому що більшість людей досягають мети 8 годин сну вночі? Поруч, у Польщі, картина змінюється. 49,6% вважають, що їм "важко" або "дуже важко" вставати вранці.

Як щодо ранкового настрою? У Данії, швидше за все, ви бачите усміхнені обличчя в метро та на вулиці, оскільки данці вважаються найщасливішими людьми; третина з них вважають своє пробудження «простим та щасливим». 6,2% навіть "дуже щасливим" (в середньому 2,2%). Якщо пройтися трохи на північ, ситуація змінюється. У Фінляндії більше одного з трьох прокидаються "похмурими" або навіть "дуже злими". Ті ж самі моделі ми бачили в Центральній Європі.

Більше четвертої частини респондентів прокидаються "щасливими" або "дуже щасливими" в Україні. Але як тільки ви перетинайте кордон з Угорщиною, і вже один з трьох прокидається похмурим або злим.

Сієста та дрімота

У Греції люди міцно тримаються за свою сієсту, тому що один з чотирьох дрімає щодня після обіду. У середньому, по всіх інших країнах ця цифра становить 10%. Можливо, норвежці повинні взяти урок у Греції: жодна інша країна не відчуває себе настільки втомленою протягом дня: близько двох з трьох "завжди" або "зазвичай" відчувають сонливість щодня, але лише 10% дозволяють собі подрімати вдень. На іншому кінці шкали ми знаходимо словаків. 18,4% рідко або ніколи не відчувають сонливість протягом дня.

Чи цікавитесь ви власним сном? Пройдіть наш новий тест з якості сну та дізнайтеся свій рейтинг, у порівнянні з іншими європейцями.

Про опитування

Опитування проводилось у всіх країнах Східної Європи (Бельгія, Боснія, Болгарія, Хорватія, Чехія, Данія, Фінляндія, Греція, Угорщина, Нідерланди, Норвегія, Польща, Румунія, Сербія, Словаччина, Словенія, Швеція, Україна та Великобританія). Як результат - 35 000 людей у 19 країнах відповіли на нього. Інформація була розповсюджена в блозі, розсилках JYSK та у соц. мережах.